Wyzwania starzejącego się społeczeństwa: dylematy etyczne, kwestie polityczne

Pomimo obszernej literatury dotyczącej etyki w opiece zdrowotnej, która dotyczy indywidualnych przypadków, etyki przy łóżku i sprawiedliwości w dystrybucji opieki zdrowotnej, długich na książki sposobów traktowania filozoficznych i etycznych kwestii związanych z doświadczeniem starzenia się i starzenia się społeczeństwo jest rzadkie. Biorąc pod uwagę znaczenie starszych osób jako pacjentów i konsumentów zasobów opieki zdrowotnej, można ponownie zbadać etykę i starzenie się poprzez miejscowe sposoby leczenia świadomej zgody, opieki na zakończenie życia, kompetencji decyzyjnych, opieki rodzinnej, choroby Alzheimera, racjonowania zdrowia opiekę i opiekę długoterminową. Jest to jednak przegrana propozycja, aby podejść do etyki i starzenia się jako wyizolowanego przedmiotu – temat jest nieuchronnie wielodyscyplinarny i niezwykle szeroki i wymaga rozważenia, jak wszyscy ludzie są związani ze społeczeństwem i przez cały okres życia. Ta książka jest próbą skupienia się na skutkach starości i starzenia się społeczeństwa. Uczestnikami są wybitni uczeni starzenia się z nauk społecznych i humanistycznych. Redaktorzy zorganizowali książkę wokół trzech ogólnych tematów: indywidualna autonomia, odpowiedzialność w rodzinie i sprawiedliwość dystrybucyjna w obrębie pokoleń i pomiędzy pokoleniami. Podobnie jak w przypadku większości edytowanych książek, zawartość jest nierówna, a wątek jest nieco trudny do rozpoznania, ale niektóre z poszczególnych rozdziałów są wspaniałe.
Część I, obejmująca cztery rozdziały zbudowane wokół tematu autonomii, jest prawdopodobnie najbardziej istotna dla klinicystów. Zawiera autorytatywne podsumowanie problemów prawnych podejmowanych przez Nancy Dubler w decyzjach dotyczących końca życia, z jej ciekawą sugestią, że znaczna część orzecznictwa zależy od fikcji indywidualnego wyboru i jej bezpośredniego wyzwania dla lekarzy, aby nie dać się zastraszyć prawo, gdy jest złe i aktywnie uczestniczyć w debatach politycznych. Kolejną atrakcją w tej części jest omówienie przez monsignora Charlesa Fahey a etyki opieki długoterminowej. W ciągu ostatniego dziesięciolecia opracował oryginalny punkt widzenia na temat etycznych żądań określania właściwej reakcji na to, co nazywa stopniową, sporadyczną słabością , która charakteryzuje starość. Pomimo tego, że rozdział ten znajduje się w książce, sformułowania Fahey przemawiają przeciwko zastosowaniu wąskiej etyki autonomii do kierowania opieką nad osobami starszymi.
Część II składa się z trzech rozdziałów dotyczących odpowiedzialności rodziny i wszystkie są warte przeczytania. Norella Putney, Vern Bengtson i Melanie Wakeman zakotwiczają sekcję z wirtuozowską recenzją krajowych i międzynarodowych badań nad trendami rodzinnymi (większość z nich opracowała Bengtson i jego koledzy przez dziesięciolecia) i rozważnie rozważają konsekwencje tych trendów. Debata Marthy Holstein na temat opieki długoterminowej, feminizmu i etyki solidarności dostarcza świeżej perspektywy i przekonującego argumentu na temat problemów w systemie, który domaga się zubożenia, zanim dostępne będą publiczne pieniądze . Sekcja kończy się krótkim rozdziałem H Rick Moody, który jest zabawny, ponieważ otwiera go raport menadżera sprawy King Lear, przedstawiony jako przypadek przedwczesnego zbycia zasobów i poronienia odpowiedzialności synowskiej
[hasła pokrewne: potencjalny dawca szpiku, przegladarka skierowan do sanatorium, warzywna rzeszów rejestracja ]

Powiązane tematy z artykułem: potencjalny dawca szpiku przegladarka skierowan do sanatorium warzywna rzeszów rejestracja